Филм уводи ствараоца у интелектуалну, емотивну и духовну авантуру. Млади стварају захваљујући убрзаном развоју технологије, али и свеприсутној људској радозналости. У Србији, школе филма за децу и омладину су основа из које се развијају будући студенти и професионалци и тренутно су једине у којима се учи азбука филма. Обавеза друштва је да напредује па и у пружању подршке новим нараштајима који желе да своје емоције, стрепње и наде изражавају путем заиста сложене форме — филма. Филм је за младе ауторе отворена могућност да се мисли , осећа, сугерише и гради један нови свет, до скора приступачан само професионалцима.
Током “ММ феста” биће одржане две конференције на тему “Филм и анимација у систему образовања”.
1. део интернационална виртуелна конференција, „Филм и анимација као контекст опште културе и наставног процеса“
22. новембар 2020 године, у 11 часова.
Аутор концепта др ум. Снежана Трстењак.
Конференцију води Злата Попов
- У оквиру међународне конференције, уметници ће преко интернета поделити искуство у оквиру следећих тема:
- Филм у настави, да или не?
- Филм и анимација, да ли су имплементирани у наставни план и програм у вашој земљи?
- Осврт на значаj савремених технологиja у настави
- Значаj анимациje y савладавању градива
- Значаj анимациje у раду са ученицима
- Неговање критичког мишљења наспрам усвајања репродуктивног знања
- Осврт на интересовања деце и омладине у оквиру видео продукције
- Филм као аудио-визуелна уметност- умрежавање знања кроз више предмета
2. део: национална стручно-научна конференција уметничких удружења “Филм и анимација у систему образовања Србије”, као припрема будуће националне стратегије за кинематографију
Сремски Карловци, 23. новембар 2020 године, у 11 часова. Еколошки центар „Радуловачки“
Председава: Божидар Зечевић, председник заједничке комисије уметничких удружења Србије
Модератор: Снежана Трстењак
Аутор концепта: Зоран Стефановић, потпредседник комисије
- Чланови професионалних уметничких и научних удружења ће дискутовати о следећим темама:
- Место филма у систему образовања у Србији;
- Српска филмска култура као део данашње опште културе;
- Српска филмска историја као део историје српске културе;
- Педагошке и комуникацијске предности филма и анимације;
- Одрживост филма унутар наставног програма;
- Законски оквир филма у систему образовања Србије;
- Продукцијски оквир у систему образовања Србије;
- Могуће улоге постојећих установа: министарстава Владе Србије, Филмског центра Србије, Центра аматерског филма Србије, професионалних удружења, локалних самоуправа, јавног и приватног сектора…;
- Психолошки фактори коришћења филма за ђаке и наставнике;
- Развојне предности увођења филма у школе;
- Одрживост увођења филма у педагошку праксу у Србији;
- Филм у светлу специфичности делова система образовања: деца са посебним потребама, уметничке школе, војне школе, занатске школе, богословије, кућна настава…;
- Филм као наставно средство;
- Основи филмске и анимацијске продукције у школама;
- Школски филм у односу на школски стрип, књижевност, ликовне и драмске уметности;
- Технологија из џепа: коришћење личне мобилне технологије у „филмизацији“ наставе;
- Филмско продукцијско и медијско образовање као део дуалног образовања;
- Филмске склоности деце и омладине – историјски пресек и данашње стање;
- Упоређење Србије са земљама некадашње Југославије;
- Став појединачних професионалних удружења из разних уметности о враћању филмске културе у школе;
- Филм, анимација и фотографија као средство документовања културе и епохе.